piatok 9. mája 2014

Zvíkendieva sa....:))

Krásny piatok všetkým želáme od papania...dnes som popri jednoduchom obede stihla ešte upiecť jeden jednoduchý koláčik, dezertík alebo ako chcete ...TVAROHOVÚ ŠTÓLU . Vždy som si myslela, že to je nejaké zdĺhavé pečenie, miesenie cesta, ale opak je pravdou a výsledok je božský :)


Potrebujete len :

1 tvaroh (dnes som použila jemný, ale môže byť klasika hrudkovitý)
550 g polohrubej múky
1 prášok do pečiva
3 vajíčka
170 g vanilkového cukru
150 g masla
hrozienka, orechy, kandizované, sušené ovocie podľa vašej chuti , trochu rumu
rozpustené maslo a cukor na dokončenie

Všetko na doske zmiešam, poprípade pridám múku a vytvarujem podlhovastú šišku . Dám na plech vystlaný papierom a pečiem  na 160 stupňov asi  pol hodiny . Treba pozrieť, poprípade pri konci dopekať len zospodu . Ešte teplé polejem asi pol deci rozpusteného masla, to krásne vsiakne dovnútra  a bohato posypem práškovým cukrom .  Je to jednoduchý a rýchly recept .

Ešte k tomu vanilkovému cukru : v dóze mám nasypaného asi pol kila krupicového cukru a jeden vanilkový struk, ktorý ho krásne prevonia . Ale to už určite poznáte .




Potom si už len dajte dobrú kávu alebo čajík...


Takto vyzerá štóla po upečení, trochu ako chlebík,  trošku praskla, ale to vôbec nevadí . Teda aspoň nám nie:)


Z nášho domova niečo...kvetinky teraz trháme všade kde sa pohneme, takže majú u nás svoje miesto...



Želám krásny víkend a zase niekedy na blogu, na mojom alebo na tom Vašom...Maca

1 komentár:

  1. Marcelka, ďakujem za návštevu u mňa na blogu. Tvarohovú štólu pečiem aj ja, je to výborná mňamka k čaju či kávičke. Väčšinou ju pečiem na Vianoce, ale práve rozmýšľam, že prečo nie aj cez rok. Musím to napraviť. Želám Ti veľa krásnych príspevkov. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť