piatok 25. júla 2014

Dnes červená...

a prvý príspevok po dovolenke:)) nemohla som sa nejako k nemu prebojovať:))

Takže možno tip na obed, večeru pre niekoho ... Podávame POLIEVKU Z ČERVENEJ REPY a LASAGNE S RICOTTOU.







veľa receptov robím z môjho APETITU, čerpám z Vašich blokov a potom rôzne kombinujem...a takéto krásne gladioly mám teraz na záhradke





Na polievku : 2 červené cibule, 2 mrkvy, 2 zemiaky, 3-4 strúčiky cesnaku, 2 rajčiny, 4 malé buľvy červenej repy, olivový olej, balzamikový ocot, soľ, korenie, čili paprička, rajčinový pretlak alebo šťava, prípadne kečup, bazalka...

Všetku zeleninu nakrájame na väčšie kúsky, kocky, dáme do hrnca na oleji trošku popražiť. Zalejeme vodou, osolíme, okoreníme, pridáme rajčinový pretlak, trošku balzamika . Varíme pod pokrievkou, kým je repa mäkká. Všetko zmixujeme ponorným mixérom, poprípade dochutíme ešte soľou . Dobrú chuť tam robí určite aj balzamiko, bazalka . Čili dávame podľa seba, chuti, robila som aj bez nej, aby ju jedli deti :)), čerstvé rajčiny môžete nahradiť aj sušenými.Podávame posypanú slnečnicovými semienkami, poprípade s opečenou bagetkou . Podľa mňa je to určite aj vyprošťovák po nejakej prehýrenej noci :))hodí sa viac v jesenných a zimných dňoch, ale mám teraz repku zo záhradky tak sme na ňu mali chuť .


Na lasagne : lasagne, maslo, olej, hladká múka, mlieko, muškátový oriešok, cesnak, 5 rajčín, I paprika, rajčinový pretlak, bazalka, korenei, soľ, 250 g ricotty, strúhaný parmezán.

Z masla, múky a mlieka pripravíme bešamel, osolíme, okoreníme, dochutíme strúhaným muškátovým orieškom  a trochou parmezánu. V hlbšej panvici si na oleji popražíme roztlačený cesnak, pridáme nakrájané rajčiny, papriku, pretlak, dusíme asi 20 minút, osolíme, pridáme bazalku, korenie...ja som pridala aj pár nakrájaných kapár k tejto zmesi...
Zapekaciu misku vymažem maslom, dám na dno lasagne, trochu bešamelu, rajčinovú zmes, ricottu, zase lasagne...opakujeme, kým miniem všetko .  Vrch ukončím bešamelom strúhaným parmezánom . Dáme piecť na asi 40 minút .

No a už len... BON APETIT:))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára