štvrtok 4. septembra 2014

Je tu

jeseň, cítiť ju, pri našich prechádzkach, ostré slniečko blízko na tvári, aj keď v poslednej dobe je dosť skúpe...Konečne dnes pekný deň...ja preto od rána periem, čistím konečne už dva týždne zrolovaný koberec v chodbe...dnes zase slivkové guľky, spracúvam posledné rajčiny . V hrnci dusím s cibuľou, pár paprikami, baraními rohmi, korením, vinným octom, soľou...

neskôr rozmixujem, dochutím prípadne, nechám odpariť...sterilizujem, používam na cestoviny, na topinky...


A tiež suším ...



Tento rok sme mali najväčšiu úrodu, ale čo sa týka slimákov:)) rajčiny chytili pleseň, cukety bieda bieda:))a to ich býva ako buriny...našťastie mám dodávateľov, máme trochu zemiakov, červenej cibule, červenej repy...tú máme radi do polievky, ako šalát, pečenú akoby prílohu k mäsu... bylinky ako mätu, medovku, nechtík lekársky, zeler, urodilo sa mi  niekoľko maličkých ozdobných tekvičiek, ja ich nevyužívam v kuchyni, ale ako dekor...napr. dnes práve na stole v kuchyni:) s mojim DIY obalom na kvetináč .




Takže ja len toľko...letíím, doprať, vyvesiť, ešteže tá malá spí...papa. A krásne dni , veľa slniečka .
Maca .

1 komentár:

  1. Jé, u nás taky byla největší úroda slimáků:-)) Ale taky letos nic moc ... rajčata stávkujou a nechtějí dozrát, melouny jsou velikosti angreštu, cukety se rozhodly neplodit, ostružiny chytly plíseň, mrkev nevylezla, salát zblajzli slimejši do jednoho a o cibuli a fazolích ani nemluvím:-))
    No uvidíme příští rok, jestli pak nebude lepší chodit na trhy:-)))

    OdpovedaťOdstrániť